Bent u er ook bij op Koningsdag?

Koningsdag is het feest van nationale saamhorigheid: een dag om met elkaar te beleven en te vieren. Een dag om de vlag uit te hangen en samen de straat op te gaan, jong een oud. Het is een dag waarop merkbaar is dat dit echt een feest is voor en door de inwoners. Die lokale betrokkenheid is nu precies de kracht van Beverwijk en zorgt ervoor dat Koningsdag 2019 een feestelijke dag wordt.

De Oranjevereniging geeft ieder jaar op haar eigen manier vorm aan de invulling van de dag. Door het organiseren van vele activiteiten zorgen zij voor levendigheid en verbinding tussen inwoners. In deze krant vindt u uitgebreide informatie over het programma dat de Oranjevereniging heeft samengesteld.

Het Stationsplein en het parkeerterrein Halve Maan vormen het middelpunt van de festiviteiten. Uiteraard is er de traditionele kindervrijmarkt op het Stationsplein. En omdat muziek een belangrijk ingrediënt is voor een feest, klinkt er volop muziek en zijn er dansoptredens. Ook kunt u, samen met uw kind(eren) een gratis filmvoorstelling in Cineworld bezoeken.

Niet alleen in het centrum van Beverwijk wordt Koningsdag gevierd. Ook op andere plekken in Beverwijk zijn activiteiten, zoals: bridgen en klaverjassen. En aan de senioren in Elsanta, Lommerlust en Huis ter Wijck wordt ook gedacht. Kortom een mooi programma voor jong en oud.

Het organiseren van deze activiteiten rondom Koningsdag kost veel tijd en energie. Namens het hele gemeentebestuur dank ik de Oranjevereniging Beverwijk – en natuurlijk de vele enthousiaste vrijwilligers – voor hun inzet en voorbereiding. Vrijwilligers die hard nodig zijn om zulke dagen tot een succes te maken. En wie weet: misschien inspireert de sfeer rond de festiviteiten u zo, dat u volgend jaar als vrijwilliger de Oranjevereniging Beverwijk wilt ondersteunen. Ik juich dat van harte toe.

Al bladerend door de Oranjekrant zult u dan ook concluderen dat alle ingrediënten voor een geslaagde Koningsdag aanwezig zijn. Hopelijk maken het oranjezonnetje en uw enthousiaste deelname aan feestvreugde het plaatje compleet. Ik wens alle Beverwijkers een mooi Oranjefeest. Een feest dat het waard is om ook hier in Beverwijk met zijn allen te vieren. Ik hoop u tijdens een van de evenementen te ontmoeten.

DE BURGEMEESTER VAN BEVERWIJK.

M.E. SMIT