Danssportcentrum La Passe 31 jaar!

Danssportcentrum La Passe bestaat al 31 jaar in Beverwijk en is inmiddels in de wijde regio bekend. Van verre komen dansparen naar de danslessen en vrijdansavonden.

Simone en Sylvo zijn de draaiende motor achter het danssportcentrum en geven 7 dagen per week de danslessen in het stijldansen. Dit jaar is de Streetdance en HipHop ondergebracht bij HipHop Dance Center Beverwijk dat ook gebruik maakt van de faciliteiten aan de Kingsford Smithstraat 106.

Door de manier van lesgeven en de sfeer die het stel uitstraalt worden de stijldanslessen alom gewaardeerd en komen er dagelijks leerlingen over de vloer voor de danslessen.

Simone en Sylvo hebben er dan ook geen enkele moeite mee dat ze al 31 jaar 7 dagen per week lesgeven. Ze doen dat met nog net zoveel passie en plezier als 31 jaar geleden.

Het stijldansen is niet meer weg te denken in Beverwijk en Simone en Sylvo willen er nog jarenlang mee doorgaan.

De Streetdance en HipHop lessen zijn er al vanaf 1996 voor kinderen vanaf 6 jaar. Ook op die clubs wordt er al jaren met veel plezier gedanst.

De nadruk ligt niet zozeer op het presteren maar wel op het plezier in het dansen. Dansen is een leuke manier om je motoriek te ontwikkelen en ook het muzikale gehoor wordt op een goede manier ontwikkeld.

Twee jaar geleden is er gestart met de Draag&Danslessen waarbij moeder of vader met hun baby in een draagdoek of andere drager diverse dansen doen. De nadruk bij Draag&Dans ligt op de Ballroom en Latin dansen zoals de Quickstep Engelse Wals, Cha cha, Rumba en Samba. Maar ook een Salsa, Streetdance en andere leuke dansjes komen aan bod. Het aanbod is gevarieerd en is een leuke manier om een binding te krijgen met je baby. Uiteraard wordt er ook gelet op de manier waarop gedragen wordt in combinatie met de danspassen. Simone en Sylvo hebben de Draag&Danscursus voor dansleraren gevolgd en blijven op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Er is tijdens de lessen dan ook een draagconsulente aanwezig die toeziet op een verantwoorde manier van dragen.

In mei starten er weer diverse danscursussen voor beginners of opfriscursussen voor mensen die al eens hebben gedanst en in september starten alle andere cursussen ook weer. Tijdens de zomermaanden is er wel gelegenheid om vrij te dansen op de vrijdansavonden die iedere 1e en 3e zaterdag van de maand georganiseerd worden.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van danslessen kijk dan op de website www.lapasse.com